خواب نوزاد در ۱ ماهگی

انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

اول از همه اینکه قدم نو رسیده مبارک! 

انتظار داشته باشید که نوزاد شما در بازه‌هایی متعددی از 30 دقیقه تا 3 ساعت در طول شبانه روز بخوابد. دوره‌های خواب او تا حد زیادی ناشی از گرسنگی است، به‌طوری‌که نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، نسبت به نوزادانی که با شیشه شیر تغذیه می‌شوند، مدت زمان کوتاه‌تری می‌خوابند. البته در کل، تنوع فردی فوق‌العاده برای نوزادان وجود دارد که از حدود 11 تا 17 ساعت در هر دوره 24 ساعته متغیر است. قنداق کردن، یا استفاده از پستانک و یا اجازه دادن به کودک برای خوابیدن در چیزی شبیه به یک گهواره برای کمک به او برای احساس راحتی بیشتر نیز می‌تواند کمک زیادی به او کند.

 اگر هر گونه نگرانی دارید، حتما با پزشک نوزاد خود مشورت کنید.

 

برنامه خواب منظم

هیچ وقت برای شروع یک برنامه خواب زود نیست! 

شما می‌توانید یک برنامه خواب را زمانی شروع کنید که کودک شما چند هفته یا حتی چند روز سن دارد. سه فعالیت آرامش بخش یکسان را انتخاب کنید که هر شب قابل انجام هستند. شما می‌توانید کارهایی مانند شستن دست‌ها، خواندن یک آهنگ یا داشتن زمانی آرام را انجام دهید. فقط مطمئن شوید که این فعالیت‌ها برای خانواده شما لذت بخش هستند. 

 

داشتن ثبات رویه نکته کلیدی است! 

 

همچنین می‌توانید جدا کردن زمان تغذیه کودک را از زمان به خواب رفتن او شروع کنید. اگر متوجه شدید که او هنگام غذا خوردن به خواب می‌رود، یک فعالیت کوتاه مانند تعویض پوشک بین غذا خوردن و به خواب رفتن او انجام دهید.

 

به خواب رفتن

کودک شما احتمالا هنوز هم برای به خواب رفتن به کمک نیاز دارد. اگرچه برخی از نوزادان می‌توانند به تنهایی به خواب بروند، اما بیشتر آن‌ها باید بغل شوند یا تکان بخورند تا بخوابند. اگر دوست داشتید، می‌توانید او را هنگامی که خواب آلود است، زمین بگذارید اما هوشیار باشید تا به او اجازه دهید مهارت به خواب رفتن را خودش تمرین کند. با این حال او برای آموزش رسمی خواب کمی جوان است.

 

مدت خواب

همانطور که گفته شد نوزادان به طور متوسط ۱۱ تا ۱۷ ساعت در هر دوره ۲۴ ساعته می‌خوابند. نوزادان معمولا در دوره‌های کوتاه می‌خوابند که معمولا از ۳۰ دقیقه تا حدود ۳ ساعت در یک زمان متغیر است. این دوره‌های خواب در طول روز و شب (۲۴ ساعت) توزیع می‌شوند. نوزادان تغذیه شده با شیر مادر معمولا مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به نوزادان تغذیه شده با شیشه شیر می‌خوابند.

 

خواب‌های شبانه

از آنجا که نوزاد شما در دوره‌هایی در طول روز و شب می‌خوابد، ممکن است چندین بار در طول شب بیدار شده و گریه کند.

چرخه‌های کلی خواب – بیداری و بیداری‌های شبانه در نوزادان معمولا ناشی از گرسنگی است.

 

چرت زدن

نوازدان ممکن است در چند هفته اول شب‌ها و روزهای خود را با هم ترکیب کنند زیرا دوره‌های خواب آن ها در طول روز و شب پخش می‌شود. 

اگر شب‌ها و روزهای نوازد شما بعد از چند هفته اول هنوز با هم ترکیب هستند، می‌توانید از طریق اینکه همه چیز را در یک شب ساکت و تاریک نگه دارید، به او کمک کنید تا مسیر خود را پیدا کند. همچنین در طول روز، خودتان پر سر و صدا باشید، او را در معرض نور روز قرار دهید تا به تنظیم ساعت بدن او کمک کنید. حتی در صورت نیاز او را برای تغذیه بیدار کنید.

 

خانواده و محیط زیست

مطمئن شوید که کودک شما به پشت و روی یک سطح صاف بدون بالش، ملافه نرم، ضربه‌گیر گهواره یا اسباب بازی بخوابد. اطمینان حاصل کنید که محیط خواب کودک شما عاری از هرگونه دود است و اگر عادت دارد در هنگام خواب پستانک بخورد، به او پستانک بدهید. این کارها را انجام دهید تا ایمنی او را به حداکثر برسانید تا از خفگی و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) جلوگیری کنید. 

 

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که از استفاده از تخت مشترک با نوزاد خودداری کنید و اما استفاده از اتاق مشترک را ترویج می‌کند. 

 

الگوهای کلی خواب

از نظر داشتن الگوی خواب صبر داشته باشید! کودک شما هنوز فوق‌العاده جوان است. انتظار می‌رود نوزاد شما در دوره‌های کوتاه متععد پخش شده در طول شبانه روز بخوابد. با این حال، تنوع فردی زیادی وجود دارد. اگر کودک شما هنوز شب‌ها و روزهایش را با هم می‌گذراند، حتما او را برای غذا خوردن در طول روز بیدار کنید، خود پر سر و صدای او باشید و مطمئن شوید که او نور صبحگاهی زیادی دریافت می‌کند. در شب، چراغ‌ها را کم کرده و زمان بازی را به حداقل برسانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *