خواب نوزاد در ۱۵ ماهگی

انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

در جایی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه، اغلب کودکان کم سن و سال به تنها یک چرت زدن در روز روی می آورند. برای اینکه به کودکتان کمک کنید هر روز یک چرت بزند، برنامه ای تنظیم کنید تا درست بعد از ناهار چرت بزند. شما می توانید ناهار را برای چند روز یا حتی چند هفته زودتر میل کنید، سپس هر چند روز یک بار آن را کمی دیرتر میل کنید تا چرت او در حدود ساعت ۳۰: ۱۲ یا ۱ بعد از ظهر آغاز شود. در حالی که او در حال انتقال است، کاملا طبیعی است که او در برخی روزها به یک چرت و در برخی دیگر به دو چرت نیاز داشته باشد.

روتین خواب

کودکان نوپا در حدود ۱۳ ماهگی به طور متوسط ۱۱ تا ۱۴ ساعت در هر دوره ۲۴ ساعته می خوابند. اگر فکر می کنید کودک نوپای شما بیش از حد می خوابد و علی رغم خواب زیاد در طول روز کاملا خواب آلود است، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. به طور مشابه، اگر می توانید بگویید که کودک شما خواب کافی ندارد یا کیفیت خواب ضعیفی دارد (مثلا به طور مکرر بیدار می شود یا خروپف می کند)با ارائه دهنده خدمات بهداشتی تماس بگیرید. بدانید که کودکان نوپا، هرچه بیشتر بخوابند، بهتر می خوابند. 

همچنین، هنگامی که کودکان نوپا خواب کافی ندارند، ممکن است بیش از حد فعال باشند و به جای به خواب رفتن آسان، زمان بیشتری برای به خواب رفتن داشته باشند.

به خواب رفتن

هرچه کودک نوپای شما بیشتر بخوابد، بهتر خواهد خوابید. و آن هایی که می توانند به تنهایی در زمان خواب به خواب بروند، معمولا بهتر می خوابند. اگر کودک شما هنوز نیاز دارد که درست قبل از خواب غذا بخورد ، وقت آن است که غذا را به قبل از برنامه خواب منتقل کنید  ویا اینکه این غذا را برای یک میان وعده میل کند. 

این موضوع به خصوص در مورد کودکان نوپایی که به محدوده سنی ۱۵ تا ۱۷ ماه نزدیک تر هستند صدق می کند – بنابراین اگر کودک شما حدود ۱۵ ماه است، زمان آن رسیده است  که به تغییرزمان غذا کودکتان فکر کنید. اگر یک کودک نوپای بزرگ تر دارید،زمان آن رسیده است که این تغییر را شروع کنید. با حرکت دادن غذا به قبل از برنامه خواب و حتی خارج از اتاق خواب این تغییررا شروع کنید. برای یک کودک نوپای بزرگ تر، ممکن است بتوانید به سادگی بطری یا زمان صرف شده برای یک میان وعده را تغییر دهید. اگر این مقدار برای کودک شما زیاد است، مقدار غذایی که به او می دهید را در حدود ۳۰ تا ۶۰گرم طی ۱ تا ۲ شب ؛یا چند دقیقه در هر ۱ – ۲ شب کاهش دهید تا زمانی که او اصلا غذا نگیرد. شاید چند شب اول که به خواب می رود کمی ناراحت شود – اما به آن پایبند باش! با همه این تغییرات، مقاومت هایی صورت می گیرد، اما او از این مقاومت ها جان سالم به در خواهد برد!

مدت خواب

کودکان نوپا در حدود ۱۵ ماهگی به طور متوسط ۱۱ تا ۱۴ ساعت در هر دوره ۲۴ ساعته می خوابند. اگر فکر می کنید کودک نوپای شما بیش از حد می خوابد و علی رغم خواب زیاد در طول روز کاملا خواب آلود است، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. به طور مشابه، اگر می توانید بگویید که کودک شما خواب کافی ندارد یا کیفیت خواب ضعیفی دارد (مثلا به طور مکرر بیدار می شود یا خروپف می کند)با ارائه دهنده خدمات بهداشتی تماس بگیرید. بدانید که کودکان نوپا، هرچه بیشتر بخوابند، بهتر می خوابند. 

همچنین، هنگامی که کودکان نوپا خواب کافی ندارند، ممکن است بیش از حد فعال باشند و به جای به خواب رفتن آسان، زمان بیشتری برای به خواب رفتن داشته باشند.

خواب‌های شبانه

آیا کودک نوپای شما هنوز در طول شب بیدار است؟

فکر کردن به این که کودک شما چگونه در زمان خواب به خواب می رود، به شما کمک می کند تا خواب شبانه او را تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر کودک شما همیشه در زمان خواب از یک آرام بخش برای به خواب رفتن استفاده می کند، باید از همان ارام بخش برای بازگشت به خواب استفاده کنید

 این بدان معنی است که شما می خواهید مطمئن شوید که آیا کودک شما می داند که چگونه از حالت کاملا بیدار به  خواب کامل برود بدون اینکه حتی یک فرد بالغ در اتاق باشد. یک راه دیگراین است که مطمئن شوید محیط او در طول شب با محیط او در زمان خواب یکسان است. بنابراین، اگر او پتوی مورد علاقه خود را در زمان خواب دارد، مطمئن شوید که کل شب به آن دسترسی دارد.

 همچنین دقت کنید که او از خواب بیدار نشود زیرا از نظر جسمی ناراحت است. اگر شنیدید که او خروپف می کند، اگر به نظر می رسد که او سخت برای نفس کشیدن تلاش می کند، یا اگر فکر می کنید که او چیزی شبیه سرماخوردگی دارد، حتما با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

چرت زدن

بین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی، بچه های کوچک به سمت تنها یک چرت زدن در روز حرکت می کنند. هنگامی که آن ها از ۲ چرت زدن به ۱ چرت زدن در روز می رسند، معمول است تعداد چرت زدن بچه های کوچک تر بالا و پایین شود- گاهی اوقات به ۲ چرت زدن نیاز دارند و روز دیگر با یک چرت زدن مشکلی ندارند. وقتی بچه ها در روز یک چرت می زنند، معمولا از حدود ساعت ۱ بعد ازظهر شروع می شود و ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد. چند کار هست که می توانید انجام دهید تا به او کمک کنید تا به یک چرت در روز برسد. ابتدا سعی کنید بعد از ناهار چرت بزنید. شما می توانید ناهار را هر چه زودتر شروع کنید، سپس طی دو یا سه روز حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را ادامه دهید تا زمانی که به یک چرت در حدود ساعت ۱ بعد از ظهر برسید. برنامه خواب کودک خود را شبیه به برنامه خواب خود نگه دارید و از او بخواهید هربخواهد میتواند  در جایی که شب می خوابد چرت بزند. این کار به او کمک می کند تا کمی راحت تر بخوابد.

خانواده و محیط زیست

کودک نوپای شما احتمالا مهارت های زیادی کسب می کند – مثل اولین قدم ها و اولین کلماتش! ؛نقاط عطف معمول رشد قطعا می توانند بر خواب تاثیر بگذارند. ثابت نگه داشتن برنامه روزانه به این تغییرات تکاملی کمک خواهد کرد. همچنین، کودک شما اکنون به اندازه کافی بزرگ شده است که یک پتو یا اسباب بازی در گهواره خود داشته باشد. استفاده از پتوی مخصوص یا اسباب بازی مناسب با سن در طول برنامه خواب  می تواند یک انتقال مفید برای او در هنگام خواب باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *