خواب نوزاد در ۳ ماهگی

انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

 کودکان در ۳ ماهگی می توانند شب ها برای مدت طولانی تری بخوابند. اولین چرت او احتمالا حدود ۲ ساعت پس از آخرین خواب آغاز می شود. همچنین اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، این زمان خوبی برای شروع یک برنامه خواب است که به سمت یک زمان خواب ثابت در حدود ساعت 7 تا 8 بعد از ظهر حرکت می کند. 

در حدود ۱۲ هفتگی، بیدار کردن کودک در طول روز برای غذا خوردن و بازی کردن به او کمک می کند تا در مجموع خواب شبانه بهتری داشته باشد و شما نیز در طول شب، یک خواب رویایی را تجربه کنید. 

برنامه خواب منظم

اگر هنوز برنامه خواب خود را شروع نکرده اید، اکنون زمان خوبی است! 

سعی کنید کودکتان بین ساعت 7 تا 8 بعد از ظهر بخوابد؛ به خواب رفتن کودک بعد از ساعت ۹ سخت تر است. هرچه دیرتر بخوابد و خسته تر باشد، به خواب رفتن برای او سخت تر خواهد بود. 

برای برنامه خواب کودکتان، سه تا چهار فعالیت را انتخاب کنید که می توانید هر شب به ترتیب انجام دهید. مطمئن شوید فعالیت هایی را انتخاب می کنید که او از آن ها لذت می برد و برای خانواده تان هم مهم هستند. همچنین غذا خوردن خود را به عنوان بخشی از برنامه روزانه به جای آخرین مرحله، اولین مرحله از برنامه روزانه خود قرار دهید تا بلافاصله از به خواب رفتن بعد از غذا اجتناب کنید. این برنامه را با بیدار کردن کودک تان به پایان برسانید تا به او در هنگام خواب آرامش بدهید.

به خواب رفتن

اکنون زمان خوبی است که به کودک خود کمک کنید تا به تنهایی به خواب برود. کمک به او برای یادگیری به خواب رفتن بدون حتی داشتن یک بزرگ سال در اتاق، به او کمک می کند تا برای مدت طولانی تری بخوابد و در مجموع خواب بهتری داشته باشد، چرا که وقتی به طور طبیعی در طول شب از خواب بیدار می شود، می تواند خود را به خواب بازگرداند. با این حال اگر این هدف شما و خانواده تان نیست، نگران نباشید. برخی از کودکان می توانند در طول شب بخوابند بدون اینکه نیاز باشد یاد بگیرند در زمان خواب خود را آرام کنند. 

مدت خواب

به طور متوسط، نوزادان حدود ۳ ماه ۱۱ تا ۱۵ ساعت در هر دوره ۲۴ ساعته می خوابند که تنوع زیادی دارد. نوزادی زودرس زمانی است که نوزادان می توانند با ادامه تثبیت خواب، برای مدت طولانی تری در طول شب بخوابند.

خواب های شبانه

به طور طبیعی همه کودکان در طول شب ۲ تا ۶ بار بیدار می شوند. برخی از کودکان در طول شب از خواب بیدار می شوند و سپس خودشان به خواب می روند، بدون اینکه گریه کنند و به بزرگسالانی که از آن ها مراقبت می کنند هشدار دهند. با این حال برخی کودکان برای خوابیدن نیاز به غذا خوردن یا تکان خوردن دارند، زیرا در زمان خواب به آن عادت دارند. 

 

کار کردن برای کمک به کودک شما که به تنهایی به خواب برود، به او کمک می کند تا بتواند به تنهایی در طول شب به خواب بازگردد. 

 

چرت زدن

کودکان 3 ماهه عموما یک یا دو برنامه چرت زدن دارند که در مجموع حدود ۳ تا ۴ ساعت خواب در طول روز می باشد. 

  1. برخی از نوزادان در طول روز چندین چرت کوتاه می زنند که هر کدام ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد و هر کدام حدود ۲ ساعت پس از بیدار شدن شروع می شوند. آن را به عنوان یک قانون ۲ ساعته در نظر بگیرید. 
  2. برخی دیگر دو چرت طولانی تر در یک برنامه ثابت صبح و بعدازظهر می زنند. این کودکان در حدود ساعت 9 یا 9:30 صبح و دوباره در حدود ساعت 2 یا 2:30 بعد از ظهر چرت می زنند. 

 

سعی کنید اجازه ندهید کودکتان خیلی بیشتر از ساعت ۴ بعد از ظهر بخوابد، زیرا خوابیدن در این زمان ممکن است با توانایی به خواب رفتن در زمان خواب شبانه تداخل داشته باشد.

خانواده و محیط زیست

احتمالا در این سنین زمان آن رسیده که او را به یک گهواره منتقل کنید. اما همچنان به قرار دادن کودک خردسال خود بر روی یک سطح صاف بدون هیچ بالش، رختخواب نرم، تخت خواب یا اسباب بازی ادامه دهید. 

همچنین مهم است که در مورد دیگر عناصر محیط خواب کودک خود فکر کنید. برای مثال، مطمئن شوید که او خیلی گرم نیست. محدوده مناسب برای دمای اتاق برای کودک خوابیده، ۶۸ تا ۷۲ درجه فارنهایت است. در نهایت اگر هنگام خواب از موسیقی استفاده می کنید، مطمئن شوید که صدای آن خیلی بلند نیست و یا بعد از خاموش شدن به خواب می رود یا اینکه موسیقی تمام شب روشن می ماند. این به این دلیل است که کودکان به آنچه که هنگام به خواب رفتن در اختیار دارند، کاملا عادت می کنند. سپس، هنگامی که در طول شب بیدار می شوند، ممکن است برای بازگشت به خواب به آن نیاز داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *