خواب نوزاد در ۲ ماهگی

انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

کودک شما در حال گذار از الگوهای خواب نوزادی یعنی دوره های کوتاه در طول شبانه روز به خوابیدن های طولانی مدت است. در این مرحله کودک باید در طول روز به طور مداوم بیدار باشد و تنها چندین نوبت چرت در طول روز بزند. 

اگر تاکنون این کار را نکرده اید، شروع یک برنامه خواب را در نظر بگیرید. انجام دو تا سه فعالیت یکسان که هر شب قبل از خاموش شدن چراغ ها، می تواند به کودک شما کمک کند تا برای خواب آماده شود و شروع به ایجاد عادات خواب سالم کند.

برنامه خواب منظم

هیچ وقت برای شروع یک برنامه خواب زود نیست! 

شما می توانید یک برنامه خواب را زمانی شروع کنید که کودک شما چند هفته یا حتی چند روز سن دارد. سه فعالیت آرامش بخش یکسان را انتخاب کنید که هر شب قابل انجام باشند. شما می توانید کارهایی مانند شستن دست ها، خواندن یک آهنگ یا داشتن زمانی آرام را انجام دهید.

 

ثبات کلید اصلی است! 

 

همچنین می‌توانید جدا کردن زمان تغذیه کودک را از زمان به خواب رفتن او شروع کنید. اگر متوجه شدید که او هنگام غذا خوردن به خواب می‌رود، یک فعالیت کوتاه مانند تعویض پوشک بین غذا خوردن و به خواب رفتن او انجام دهید.

به خواب رفتن

اگرچه برخی از کوکان می توانند به تنهایی به خواب بروند، اما ممکن است کودک شما هنوز هم برای به خواب رفتن به کمک نیاز داشته باشد؛ مثلا بیشتر آن ها باید نگه داشته شوند یا تکان بخورند تا بخوابند. اگر دوست داشتید، می‌توانید او را هنگامی که خواب آلود است، زمین بگذارید اما هوشیار باشید تا به او اجازه دهید مهارت به خواب رفتن را خودش تمرین کند. 

مدت خواب

به طور متوسط کودکان تا دو ماهگی در طول شبانه روز ۱۱ تا ۱۷ ساعت می خوابند. کودکان در این سنین معمولا در دوره های کوتاه که از ۳۰ دقیقه تا حدود ۳ ساعت متغیر است، می خوابند. این دوره های خواب در طول روز و شب توزیع می شوند. کودکان تغذیه شده با شیر مادر معمولا مدت زمان کوتاه تری نسبت به کودکان تغذیه شده با بطری می خوابند. 

خواب های شبانه

از آنجا که کودکان این سن دوره هایی در طول شبانه روز می خوابند، احتمالا چندین بار در طول شب بیدار شده و گریه کنند. 

 

بیداری های شبانه و چرخه های کلی خواب – بیداری در نوزادان معمولا ناشی از گرسنگی است.

چرت زدن

در دو ماه اول، کودک شما ممکن است شب ها و روزهای خود را با هم ترکیب کند زیرا دوره های خواب او در طول روز و شب پخش می شود. 

اگر شب ها و روزها او بعد از چند هفته اول هنوز با هم ترکیب هستند، می‌توانید از طریق اینکه همه چیز را در یک شب ساکت و تاریک نگه دارید، به او کمک کنید تا مسیر خود را پیدا کند. همچنین در طول روز، خودتان پر سر و صدا باشید، او را در معرض نور روز قرار دهید تا به تنظیم ساعت بدن او کمک کنید. حتی در صورت نیاز او را برای تغذیه بیدار کنید.

 

خانواده و محیط زیست

برای جلوگیری از خفگی و سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) کودک خردسال شما باید روی یک سطح صاف و بدون بالش، رختخواب نرم، تخت خواب یا اسباب بازی بخوابد. مطمئن شوید که محیط کودک شما عاری از دود است. 

 

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا نیز تخت مشترک با کودک را توصیه نمی کند. اما داشتن اتاق مشترک را ترویج می کند. 

 

الگوهای کلی خواب

 کودک شما برای داشتن الگوی منظم خواب هنوز فوق العاده جوان است. انتظار می رود کودک دو ماهه در دوره های کوتاه توزیع شدع در طول شبانه روز بخوابد. با این حال، تنوع فردی زیادی وجود دارد. 

اگر کودک شما هنوز شب ها و روزهایش را با هم می گذراند، حتما او را برای غذا خوردن در طول روز بیدار کنید، خود پر سر و صدای او باشید و مطمئن شوید که او نور صبح زیادی دریافت می کند. در شب، چراغ ها را کم کرده و زمان بازی را به حداقل برسانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *